Tuesday, August 07, 2007

Oksimoron


Bence bu dünyanın daha çok oksimorona ihtiyacı var. "Oksimoron nedir Talisman, sofistike kelimelerle kimi etkiliyorsun sen utanmaz" derseniz "yok" derim "valla kimseyi etkilemiyorum oksimoron kelimesini seviyorum sadece". Anlamı ise zıt iki şeyi aynı anda içeren.. Mesela sıcak dondurma bir oksimoron ya da hızlı kaplumbağa, yaşlı çocuk, hamile adam, yani hem hamile hem adam olamaz ya o bakımdan. Ya da Mutlu Talisman bir oksimoron ehehe kötümserim yahuu.. :) Kötümser Polyanna da oksimoron mesela.

Her neyse daha çok oksimorona ihtiyacımız var derken kastettiğim de kalıplaşmış fikirler, davranışlar azalsın, kimse bir şeyden ait olduğu güruh hoşlanıyor diye hoşlanmasın ya da sevdiği bir şeyi ona karşı fikirdekiler de seviyor diye terketmesin düşüncesiydi. Herkes kendi öz ve benzersiz benliğinin isteklerine kulak versin. Stereotype çı davranış, beğeni kolaylığına kaçmasın.

Mesela bir ateist, ilahi sevsin, ilahi sevmek sadece dindarların elinde olmasın. Ya da mesela kendi çevresinde trend ya da kabul edilir hatta karizmatik diye Budizm le ilgilendiğini neşeyle aktaran birisi tasavvufa burun kıvırmasın. Tasavvuf' un Budizm e beş çekeceğini görsün, araştırsın, okusun. Ya da bir İslamcı death metal dinleyebilsin canı istiyorsa, yadırganmasın.
Bir de insanlar değişik bir şeyi kabul etmek için o şeyin belli kılıfta gelmesini beklemesin. Mesela Müslüm dinleyeceksen, onu, Rock parçalarını tanınmaz hale getirmeden yani senin kültürünün ağzına bir parmak bal çalmasını beklemeden dinle. Ya da itiraf et diyim. Yani şart değil sevmen ama seviyorsan inkar etme, utanma da.

Hem bu şekilde belki de bu kadar çok uzaklaşmayız birbirimizden, kuralları belirlenmiş, sınırları çekilmiş güruhlar olarak, biz ve onlar olarak yaşamak zorunda kalmayız. Buluşacak ortak noktamız olur, oturur konuşuruz. Tabii hayat bayram filan olmaz ama insanca iletişimimiz mümkün olur. En önemlisi de hayatımız zenginleşir. Hayat zaten neden yaşandığı anlaşılmaz bir nesne, bir de onu çoraklaştırmaya ne gerek var.

10 comments:

Everfever said...

hislerime tercüman olmuşsun. Şeriatçı bir satanist olarak destekliyorum seni. Stereotyping'e son!

atila said...

talismancım yine harikasın be canım, bak mesela ben her gittiğim şehirde kilise, cami, sinagog artık allah ne verdiyse gezerim, hatta beni turist sanan olur (ki neden bilmiyorum)hiç bozuntuya vermem. italyanca konuşurlar tek kelimesini anlamam. çocuklar hello hellooo diye el sallar, recai kutan gibi okay yaparım baş parmağımı havaya dikip.

hatta bak benden bi örnek değil ama biraz önce show tv de bi haber izledim alanyaya yerleşen almanlarla ilgili, bölgedeki kilisenin din görevlisi izindeymiş o yüzden bi hristiyan almanın cenaze töreninde imam görev almış. elinde incil falan da vardı. ne biliyim yemiş yutmuşsa türk insanı hoşgörüyü, her şeyinde yansıtır bunu. keşke her ferdi öyle olsa.

haberi izledikten sonra geldim okudum yazdıklarını ah dedim temiz kalpli olan biliyo insanın içinden ne geçtiğini :)

çenem düştü benim ya toplıyıp gidiyim en iyisi :), yağ yapmıyorum tam düşündüğüm şeyi yazmışsın. ee ben böyle zamanda denir insanlara bak kalbi ne temiz insanmış, okuyucularına hitap etmeyi nası da bilmiş diye.

ayrıca iki mor kanat senden değerli mi canım nolucak :)

Girls on blog said...

Ben cahil oksimoronu bilmiyodum itiraf ediyorum.Hemennn ekşisözlüğü açtım öğrendim bilgilendim sayende Talis:) Ben bunu seviyorum işte yahu yeni bişiler öğrenebiliyorum yani sırf ilkokul kompozisyonu gibi oraya gittim burdan geldim bıdı bıdı yaptım şunu giydim...bayıyo:)
seni seviyoruz Talisman:))

TalismanDiyette said...

Everfever ım,
Evet, stereotype çılara ölüm. Bu da faşist bişiy oldu sanki :))
Meleğim,
Canım yav hiç öyle şeyler düşünmem, içten olduğun çok belli ama şımarma sorunumuz var işte, sen kanatları da feda etmişin, bu durumda bana tepene çıkmaktan başka seçenek kalmaz, üzgünümm :)) Şaka tabii. Sağol..
GOB cuğum,
Sana başka lakap bulmalıyım, GOB acaip ne desem ne desem, GirlB diyim mi? Çok yaratıcı olmadı ama :) Sağol canım bak sen de şımartıyosun zaten evin en küçük çocuğuyum teşneyim şımarmaya, sonu tehlikeli bunun :))
Sağolasınn..

NaKHaR said...

canımmm

ne oldu bacım psikiatr işi hala mail bekliyorum...

sessiz balik said...

UYAR MI ACABA OKSİMORON TANIMINA YİYİP YİYİP DE ZAYIFF OLMAK ; SPOR YAPIP YORULMAMAK ,HEP HARCAYIP DA PARASIZ KALMAMAK , ÇALIŞMAK AMA TATİLDE OLMAK VS VS....
BI DE MESELA GÜNEŞTE KALIP DA YANMAMAK AMA GÜNEŞ KREMSİZ .
SEN PIKNIĞE GİDERKEN DİKKAT ET OLUR MU? BI DE HERSEYI UNUTUP ÖZLEMEMEYİ BAŞARSAM BİLE ; AMA BEN GELECEGIMI DE OZLUYORUM ONU NASIL UNUTAYIM.

TalismanDiyette said...

Yazdım Nakhar ım yazdım, geciktirdim di mi? Affet..
TT
Tembel Talisman..

TalismanDiyette said...

Balığım hoşgeldin,
Şimdi uzun cümle şeklinde değilde, tanımlama şeklinde olursa oksimoron oluyor benim bildiğim yani sportmen obur, müsrif zengin filan gibi..
Ama geleceği özlemek, hımm durumu umutsuzlaştırıyorsuunn. Yapma böyle :)
Tamam pikniğe giderken güneş kremimi de alcam yanıma.. :)
Sevgiler.

torkunc said...

"mutlu insan" (bknz: oximoron)

selamlar...

TalismanDiyette said...

Aaa Torkunç,
Hoşgeldiniz. Ben de Mutlu Talisman olarak oksimorona örnek vermiştim siz genellemişsiniz. İyi olmuş, yalnız değilim demek, insanlık hali :)