Monday, December 03, 2007

They would not listen, they're not listening still


Güzel şeyler yazayım dedim. İçim içinde yemek yanmış eski bir tava gibi is kaplı olsa da, karilerime belli etmeyeyim dedim.. Ama aklıma güzel birşey gelmedi. Zorladım şunlar çıktı:
1- Don Mc Lean' in "Starry starry night" şarkısını keşfettim. O da Nip Tuck sayesinde oldu. Garabetler geçidi dizim, her hafta bir müziği ile kalbime dokunmaya devam ediyor.
Bu şarkı Vincent Van Gogh için yapılmış. Çok güzel sözleri var, Don Mc Lean in sesi çok güzel:

For they could not love you,
But still your love was true.
And when no hope was left in sight
On that starry, starry night,
You took your life, as lovers often do.
But I could have told you, Vincent,
This world was never meant for one
As beautiful as you.

Türkçesi:*
"Seni sevemezlerdi,
Ama senin sevgin gerçekti.
Ve o yıldızlı, yıldızlı gecede görünürde hiç umut kalmadığında,
Hayatına son verdin , genelde sevenlerin yaptığı gibi,
Ama ben sana önceden açıklayabilirdim Vincent,
Bu dünya senin kadar güzel insanlar için tasarlanmamıştı."

(*: Beceriksizce tarafımdan çevrilmiştir.)

2- "Zeynep'in Sekiz Günü" filmine gittim. İyi film diyemem, kötü de diyemem. Öğrenci kısa filmlerine benziyordu. Sepya- renkli geçişleri, çalan saatle uyanma klişesi gibi kötü klişeler barındırıyor, "Ali'nin Dayısı" karakterinde çok karikatürize ve Amerikan sineması özentisi yaratılan karakter insanın gözünü kulağını tırmalıyordu ama Fadik Sevin Atasoy çok güzel oynamıştı, konu güzeldi. İnsanda "aslında bu film çok daha iyi olabilirdi" hissini uyandırıyordu.
O değil de Baba Zula filmin müziklerini yapmış ve harika bir şarkı barındırıyor içinde film.
"Bir sana bir de bana"
"bulutların üstünden
bıraktım ben kendimi"diye başlıyor.
Şu başlangıç bile yetti benim bu şarkıyı sevmem için.

Hımm, işte bu kadar..


Not: Ya Sweeney Todd kötü çıkarsa, çok korkuyorum.

11 comments:

tavsan said...

O starry night'in bir flash videosu dolaniyordu ortalikta 5-6 yil onceydi galiba. Boyle van Gogh tablolarinin sarki sozlerine uygun halde birlestirilmisi nevinden cok guzel birseydi. Zaten ben van Gogh'u pek severim. Amsterdam'da muzesi iyice hayranlik uyandirici. Bir de disarida satilan aynibasimlarin renklerinin hic tutmuyormus onu farkediyor insan asillarini gordukce.
Sen bul o videoyu izle bak;) Gerci huzunlu birsey iyi gelecegi konusunda garanti veremem ama yine de guzel.

Anonymous said...

Şekercik tavsiye şarkıların youtube dan linklerini eklesende bizde istifade etsek arayıp durmasak :)Ne kadar beleşçiyim bende...

umar
www.umarturkoglu.com

tavsan said...

ya cumleleri kurmaya basladiktan sonra degistirince ne kadar abuk seyler cikiyormus ortaya onu gormus olduk bir onceki yorumumda. "aynibasimlarin renklerinin hic tutmuyormus" ne demek ya. soyle demeye calisiyordum: "aynibasimlarin renkleri hic tutmuyormus". Bir de aslinda "Amsterdam'daki" olacakti.
neyse ne ya, sen beni boyle de begeniyosun di mi:P

Talisman said...

Tavşancım,
Onu bir arkadaşım daha söyledi hatta bana yollamış ama ben hiç hatırlamıyorum. Resimlere bakarken şarkıyı kaçırmışım demek..
Ben sanırım Van Gogh un resimlerinden çok hayatı ile ilgili okumayı seviyorum ama. Çok resimden anlayan bir şahıs olduğumu iddia edemem..
Hüzünlü şeyler iyidir yaa, iyi de gelir :)
Bu arada yazım yanlışını sen ikinci yorumda yazınca farkettim. :) Yani ben kafadan seni böyle beğenmişim :))

Talisman said...

Umar'cım,
İşyerinden yazıyorum ben, youtube bize kapalı.. O yüzden veremiyorum.
Npt: Yeni hali güzel olmuş sitenin..

EKMEKÇİKIZ said...

http://www.youtube.com/watch?v=dipFMJckZOM

Buyrun efendim!
Aranan video yukardaki linkteki olsa gerek.
Youtube'a izin veren bir yerden seyredilebilinir, herhal.
:))

Talisman said...

Sağol Ekmekçikızcım, birtanesin.. :)

sherlotte holmes said...

talisman...
çok teşekkür ederim sana...

Talisman said...

Canım Sherlotte..
Ben teşekkür ederim, var olduğun için..

Anonymous said...

FSA'yı (Fadik vs.) ilk gördüğümde ne güzel ya, hem bizim okuldanmış, ben kesin görmüşümdür bu kızı o zamanlar diyordum; o zamanlardan beri daha çok ne kadar iyi oynuyor'u oynuyor gibi geliyor.

neyse neyse, 4 film bekliyorum bak, hadi.
sineliste.blogşıpot.vs.

Talisman said...

Aaaa Simon,
Sana inanmayacağın bir şey söyliyim mi, az önce senin postunu okudum, "vah yazıık" filan dedim, sonra tuvalete gittim, (yanlış anlama, postunla ilgisi yoktu :)) tuvalette, "ulan bu adam hiç yorum yazmıyor, okumuyor kesin blogu, utanmaz" dedim, tuvaletten döndüğümde den 5 dakika sonra yorumunu gördüm..!! How weird is this? :)
Böyle şeyleri duyuyorsan haber ver, ağır konuşmiyim :)