Thursday, November 16, 2006

Hay Allah!


Diyetimin içine ettim arkadaşlar. Dayandım dayandım yani bozduğum halde yılmadan devam ettim ama bir yerden sonra anlamsız olmaya başladı. En kötüsü de gece kalkıp yeme alışkanlığıma döndüm. Bu çok berbat birşey. Ama kendimi cezalandırmayacağım ekstradan. Kilo verememem ve sabah yaşadığım zorluklar, - gece çok yediğim için midemin rahatsız olması gibi- bana yeterince büyük bir ceza. Bir de kendime "Ne aptalsın, gene bozdun" filan gibi daha önce yaptığım cezalandırma yöntemlerini denemeyeceğim. Sadece sebepleri analiz edip çözüm bulmaya çalışacağım. Siz de bana yardım ederseniz tam süper olacak :))

Bulduğum sebepler:
1- Daha önce bahsettiğim gibi sosyal ortamlar.
Çözüm:
Eğer öğle yemeğinde bir restaurant a gidiliyorsa yenecek şey: "Ton Balıklı Salata" Hem kuru değil, lezzetli, hem de balığı zaten çok az yiyorum. Kolesterol için iyi olur. Hem de kalorisi çok kötü değil. yeşillik de yiyorum.
Eğer eve çağırma, ziyafet, fasıl v.b. birşeyse sizin de önerdiğiniz gibi tabağa konanı bitirme zorunluluğu hissetmeme ve herşeyden ufak porsiyon alma. Tadımlık. Ve çok yavaş yiyoruz, paso su içiyoruz.

2- İşte çok yorulunca eve geldiğimde üstümü filan değiştirmeden uyuklamam ve o uyuklamadan kalkıp yerime yatarken mutfağa uzun ziyaretim
Çözüm: Eve kaçta dönülürse dönülsün hemen üstümüzü değişecek ve yatmaya hazır hale geleceğiz. Uykumuz gelince de hooop odaya, kanapede uyuklamak yok. Olur da gözümüz dönerse diye, eve gelince meyve tabağını da hazır edeceğiz. (Bu yemeğin dışarda yenmiş versiyonu)

3- Eve akşam yemeğe gidince kendini kaybetmek
Çözüm: Yenilecek miktarı önceden belirleyip tüm yenecek şeyleri bir anda sofraya getirmek. Gözün doyması ve baştan belirlenen porsiyonda yeme. Arada sapıtmamak.

4- Egzersiz yapmamak
Buna çözümüm net değil, akşamları mesaiye kaldığım için tam bilemiyorum. Bu düşünme modunda kalsın, ben diğerlerini uygulamaya başlıyım..

Heyooo, umut doldum şimdi. Umarım iyi haberleri veririm. Şu 1 Aralık a kadar hiiiç bozmamayı düşünüyorum. Sonra da bozmıycam da, 1 aralık tartılma günü olduğu için önemli..
Bu arada bu postun filmi: Babel. Henüz gitmedim ama eminim güzel olacak. Cumartesi gidicem, nasıl olduğunu iletirim seyrettikten sonra..

5 comments:

deriella said...

ben de senin çözümlerinden kendime pay çıkardım desem;) talisman bn de feci bozdum ztn tam uygulayamıyodum bi ileri iki geri mehter takımı gbiydim (butterfly'ın meşhur benzetmesi:) bgn bnde başladım. hadi bozmayalım yapalım yaa A ralık'ta grüşürüz;)

TalismanDiyette said...

Aaa harika, aynı gün başlamış olduk. Bozmak yoookk..:) Görüşelim Aralıkta hem de güzel haberlerle :)

limonagaci said...

selam talisman :)
Ortak noktalarda buluştuğumu görüyorum.
1- İşten eve gelince gözü dönmüş bir şekilde abur cubur peşinde olmam. Eğer evde bulamazsam, buzdolabındaki pek çok şeyi şuursuzca tüketmek.
2- Gece uyumadan evvel gece atıştırması. 1. maddedeki gibi şuursuz bir davranış biçimi.

Engel olmak için bende pek çok defa kendimi tenkit yolunu denedim, kendime kızdım... Bu kadar verdiğin kilolara günah ne yapıyorsun dedim yediklerimin yanında çayımı yudumlarken.

Üffff...
Neyse bende toparlanıcam yakında. 2 kg almısım :s

kendini said...

şiştt kızlar buzdolabından uzak durun:))
ben sodayı masanın üstüne koyuyorum evde ve dolapta haliyle atıştırılabilecek hiçbir cıs yok!!
en iyi bir elma yiyim diyebiliyorsun en fazla şiddetle tavsiye olunur tabi böyle bir imlanınız varsa:)

deriella said...

yeni post??