Tuesday, November 28, 2006

Sunny Tuesday?



Bugün kesinlikle daha iyiyim. Sağolun sevgili blog arkadaşlarım. Bana çok destek oldunuz. Bu blogu açmadan önce hayatımı böyle olumlu etkileyebileceğini düşünmemiştim, ne yalan söyleyeyim.
Dün her anlamda korkunç bir gün oldu yanlız. Gözlüğümü değiştirmiştim, akşam onu almak için evimin değil de başka bir semtin servisine bindim. Serviste iken gözlükçüyü aradım, meğer gözlük camı hazır değilmiş. Boşa bindim farklı servise. Ben de servis şöförüne gideceğim yeri söyleyip yakınlarından geçerken haber vermesini rica ettim. "Tamam Altunizade de indiririm" dedi. Tamam dedim rahatladım. Sonra bu Altunizade ye geldik deyip beni E5 in ortasında indirmeye kalktı. Az yürüyeceksin diyor, tamam yürümesine yürürüm ama vızır vızır arabalar geçiyor, kaldırım yok, ezilicem yapışacağım asfalta, ince olma hayalimi böylece gerçekleştireceğim, öyle bir durum :) "Ben burda inmem" dedim tabii, o zaman köprüde indiririm dedi. Köprünün girişinde indirdi. Ben gecenin köründe köprünün altına indim. Hafifçe tırsmıştım henüz. Az sonra daha çok tırsacağımı bilmeden.
Neyse aşağıdan otobüsler geçiyordu. Üsküdar- Hassippaşa yazan bir otobüs geldi. Ben düşünmeden bindim, hesapta Üsküdar a giderim oradan taksiye binerim diye düşünüyorum. Otobüs gidiyor da gidiyor ama nasıl tenha, kötü yerler, üstelik hayatımda görmemişim. Herhangi bir hareket görüğüm yerde ineceğim ama yok.. Bir karanlık içinde gidiyoruz. Benim tırsma hissim yavaş yavaş artıyor. Derken bir baktım otobüste bir ben kalmışım, koşup şöföre sordum titrek bir sesle :
"üsküdar a gitmiyor muydu bu otobüs?"
"Yok bacım Üsküdar dan geliyoruz."
"E burası neresi"
"Hassippaşa"..
Hassiptiiiirr.. Aynen böyle oldum :))
İndim tabii ne yapayım. Ama indiğim yerde in ve cin top oynuyorlar, ikisi dışında da kimse yok. Korkudan ağlayacak hale geldim. Neyse uzatmıyım, bir süre korkudan titreştikten sonra dualarım kabul oldu ve bir taksi geçti. Ben bir atladım bunun önüne. Öyle rahatladım ki, anlatılmaz. Sonra moralim bozuldu. Neden biz kadınlar belli bir saatten sonra dışarda iken böyle korkup titremek zorundayız? Aylin Aslım ın şarkısındaki gibi:
"Beyoğlunda gezdim gezdim de n'oldu
İstiklal insan seli beyoğlu kimin oğlu
Yürümek çok zor oldu caddeler erkek dolu
Bu saatte kızlar nerde mecburen evlerinde
Kimseye çaktırmadan fazla oyalanmadan
Mümkünse kestirmeden eve dönmek lazım
Kimseye bulaşmadan ortalık karışmadan
Mümkünse görünmeden eve dönmek lazım"

Budur yani durumumuz. Nasıl kurtuluruz? Kadınlar bile cesur kadınları bu kadar kösteklerken kurtuluşumuz da zor bence. Neyse çok daldım derinlere.
Diyet derseniz, gece tam bir felaketti. Ben bu olayın üstüne eve dönerken ne yaptım? Tabii bakkaldan yükte de pahada da ağır bir kısım abur cuburları aldım. Üstüme de bir kriz geldi ki, yolda eve girmeden koca bir çikolatayı yemişim, yetmedi, yine yolda Pringles a giriştim. Evi hiç anlatmıyım, sadece gece 2,30 da kalktığımda bile ağzıma birşeyler tıkıştırdım, Pringles ben uyurken başucumdaydı dersem kafanızda birşeyler canlanır herhalde.Ama bugün iyiyim. Sabah erken kalkıp evi, odamı toparladım. Kahvaltı ve öğle yemeğinde normal yedim. Daha da önemlisi moralim düzgün. Sanırım bu garip fırtınayı atlattım.
Sevgiler..

Not: Bugünün şarkısı daha doğrusu türküsü "Ha bu Ander Sevdaluk" Fırtına dizisinin müziği imiş. Bugün sanırım 130 kez dinledim. Kazım Koyuncu' yu hatırladım bu arada. Öyle severim ki onu. Severdim demiyorum, seviyorum. Ölmüş değil ki o. Canım benim.

9 comments:

Noni said...

Ay Talismancım dün akşamki maceranı korka korka okudum sonu nasıl bitecek diye, çok şükür sağ salim evne varmışsın. Valla sanki o otobüse ben de bindim ve Hassipaşa'ya kadar gitmiş kadar oldum. Ne yazık ki Türkiye'nin gerçeği bu İstanbul gibi modern bir şehirde de yaşasak geceleri sokakta huzurla yürüyemiyoruz biz bayanlar. Küçük kasaba ve köylerde yaşayan kadınlar kimbilir neler çekiyorlardır?
Bu arada abur cubur konusunda dün sen sadece yaramazlık yapmışsın bunun her zaman tekrarlanan bir durum olduğunu sanmıyorum ben, sonuçta hepimizin bazen böyle ufak kaçamaklara ihtiyacı oluyor ;)

Leyliinin dünyasina hosgeldiniz said...

Talismancım,Altunizade deyince içim bi tuhaf oldu.Kadıköyde 4 yıl yaşadım.Yalnızlığı iyi bilirim.Çatı katında oturuyordum evime hırsız girdi onun korkusuyla çekmeköy eşkioğluna taşındım orda da aynı hafta kapkaççılar sürükledi ve canımı zor kurtardım o şehirden :(

Ama özlüyoooruuum.Ara ara gezmeye geliyorum.

Sen niye coştun bu kadar de bakkim diyetin iyi gidiyordu felan..

Bir an önce topla kendini güzeliim.Seni Seviyorum (Leylii)

limonagaci said...

geçmişler olsun talis...
iki kere geçmişler olsun

D-Chic said...

Akşamki maceranda geçmiş olsun Altunizadeden başlayı Hasippaşa her neresi ise oralara kadar varmış olmana hayret ettim ama itiraf edeyim ki arada güldüm kusura bakma çünkü genelde benim başıma da gelenler buna benzer şeyler ...
Abur cubura gelince olmamııışşş....:=)))))
sevgiler

TalismanDiyette said...

Nonicim,sağol. Sahiden korkunçtu. Abur cubur çok sık değil ama arada oluyor bu şekilde krizler, ama geçti, geçti, normal hayata döndüm :))
Leylicim, ne biçim şeyler gelmiş başına geçmiş olsun valla. Kapkaççı hırsız filan, çok korkunç. Ama yine de soğuma İstanbul dan, güzellikleri de çok, giderek azalsa da :) Kendimi de topluycam, inşallah ;)
Teşekkürler Limonağacı :)
d-Chic, gül tabii yaa, ben de evde bizimkilere anlatırken güldüm zaten, hele Üsküdar a gidiyor sanırken geliyor olması filan çok komik.:))
Abur cubur olmadı valla o doğru :)) Ama düzelecek, vallahi bak :)

deriella said...

talis sen bi gece abur cubur yemişsin bnm 2 günlük zaiyatım 2 gün üst üste whopper menu ha bgnki jr'dı pardon yanlarında tbi ki 8li soğan halkası, dün dondurmalı krem şokola,gece 1den sonra mantarlı domatesli spagetti arada da bişeyler var tabi ki. aman dikkat et taliscim bn 1 aylık diyeti dikkat etmeyi çöpe attım hiç öyle bi lüksüm yokken sen dün geceyle bırak bozma olayını.

it's men's world diyorum.

kazım koyuncu bnm için de yaşıo gbi ama yaşasaydı daa neler üretirdi de hep beynimi kemiriyo onu dinlerken:(

cCc said...

büyük geçmiş olsun cnm yaa:(

benim de gecenin 2sinde başıma gelen bir olay var..Kendim kaşındım:) İstanbuldan ç.kaleye gittiğimde gece otobüsü yerine gündüz bindim ve gece yarısı oradaydım.Servise binip eve gitmek yerine ben taksiyle rahat gidim dedim. Diyiş o diyiş şansa iskelede taksi bulamadım yüriiim azcık nolacak bulurum ilerde dedim. 4 sene boyunca ç.kale cidden rahat bi yerde benim için. gece bile çıksan kimse rahatsız etmezdi kaldıki merkezdeyim.Sonra karşıdan gelen bi ayyaş bana laf atmaz mı? Üstelik kafamda kalın kapşon yüzümde atkı,elimde bavul torba şeklinde hızlı hızlı ilerlerken. Bi tırstım ara sokağa daldım arkadaşın evi yakındaydı bari ona gideyim dedim. neyse eve gitmek yerine arkadaşa gittim ama adam diğer sokaktan çıkıp yolumu kesti!!! Yine laf etti sonra beni takibe başladı. arkadaşın evinin önüne geldim bi yandan arıorum kızı.kapıyı aççak otomatik basmıo adam bikaç metre gerimde sonra yukardan anahtarı attı.3-4 anahtar arasından doğrusunu bulup deliğe sokana kadar ÖLDÜM korkudan!!!O günden beri ben akşam hava karardığında doğrudan evine koşturan biri oldum. Yalnız gece çıkamıorum zorunlu kalmadıkça. Karanlık kabusum oldu resmen. Hele şimdi istanbuldayım olan olayları duyuyorum görüyorum iyice tırsıyorum.. Eskiden daha mı saftım nedir korkmadan yürürdüm gece:P
Bayanlara ne yazıkki rahat yok :)

bu olaydan sonra aburcuburlara bişi demiorum ben.. afiyet olsun:)

renkler said...

Ne yazık ki kadınların kaderi bu! Ne olursa olsun insan o saatte tek başına tedirginlik duyar.

Aburcubur konusunda kendini çok üzme, ne yapalım olur böyle şeyler. Neyse ki abur cuburla hiç aram yok, o nedenle bundan yırtıyorum ama hamurişine dayanamıyorum:-)

TalismanDiyette said...

Deriellacım,
Kazım konusunda haklısın, benim de aklıma geliyor, yüreğim sızlıyor, bu derece temiz kalan sanatçılar çok az.. Yaşasaydı da örnek olarak gösterebilseydik :(
CCC cim,
Çook geçmiş olsun..Seninki çok çok daha ağırmış tabii..Bana da öyle birşey olsa çok zor çıkarım sokağa. Böyle böyle eve kapanmamızı sağlıyorlar işte.. :( Nefret ediyorum.
Renkler cim,
Ben sırf abur cubur a dayanamasam iyi, hamurişine de şarküteriye de ayrıca pilav patates e pizza ya dayanamıyorum.:)) Yok yok ben adam olmam..:)