Sunday, December 17, 2006

BitterSweet



Şişmanlığım yüzünden çektiğim acılar:
- Rahat yürüyememek , yürürken soluk soluğa kalmak
- Çok yemek yiyince hiç birşey yapmak istememek, yerinden kıpırdayamamak
- Çok kötü beslendiğim bazı günler kabızlık sorunu çekmek, canımın aşırı yanması
- Bazen çok yağlı salçalı vb yediğimde yediklerimin ağzıma gelip boğazımı yakması, o iğrenç tat
- Devamlı sağlığımdan endişe duymak, kalp hastalığı riski
- Bel fıtığı riski
- Estetik olarak kendini çirkin bulmak
- Etrafın şişman olduğun için seni görüş biçimleri
- Karşı cinsle ilişki ihtimalini bile düşünememek- sebebi biraz da özgüven eksikliği ama özgüvensizliği tetikleyen de şişmanlık
- Ailemin benimle ilgili kaygıları, onları mutsuz etmem
- Biryerlere tırmanamamak, herkes mesela gezide duvardan atlamak gerektiğinde atlayıp giderken boynu bükük kalmak
- Giyecek alışverişinde sıkıntılar, bedenine ve yaşına göre birşey bulamamak
- Obez lafının can acıtması
- Kolesterol yüksekliği yüzünden karşı karşıya kalınan tehlikeler
- Yaş ilerleyip de kilo vermek istersem derimin pörsüyeceği gerçeğini hep düşünüp bunalmam
- Hep hayatı kaçırıyor gibi hissetmek
- Gidilen dans edilen mekanlarda bedeninin salınımlarından kaygı duymak, gönlünce dans edememek
- İnsanların “neden yiyor ki, iradesiz” diye düşündüklerini bilmek- hepsi olmasa da..
- Aynalara tedirgin bakmak
- Fotoğraf çekilirken tedirginleşmek, hele fotolara bakılırken resmen korkmak
- Ofiste dışarı çıkmak için herkesin önünden geçmek zorunda isen dışarı bir türlü çıkamayıp yerinde patlamak.
- Görünmez olmaya çalışmak
- Birinden hoşlanırsan acı çekmek, hoşlanma hakkının bile olmadığına inanmak
- Hep tercih edilmeyen konumunda olmak
- Gece kalkıp çok yiyince çekilen hazımsızlık, göbeğin şiş halinin verdiği maddi acı-estetik değil.
- Çizme giyememek
- Ayaklarının şişmanlayınca büyümesi, ayakkabılara sığamamak
- Bikini giyememek
- Etek giyememek
Şişmanlığın faydaları:
- Yenen yemeklerin verdiği rahatlık hissi- maksimum yarım saat
- Çok yiyince hiçbirşey düşünmemek, kaygıların bir süre rahat bırakması
- Şişmanlığı bahane edip karşı cinsle ilgilenmeyince ilişkilerin getirebileceği anksiyetelerden kurtulma
- Hayatı ertelemek için süper bir bahane
- Yatarken çekirdek kabını koyabileceğin bir göbeğe sahip olma :)

Yaa listelerim böyle bunları hazırlayınca akşama oluşan o müthiiş iştahım biraz azaldı, ekleyecek birşey de bulamadım. İşte.. Story Of My Life. :)
Bundan ibaret olmadığım bir yaşam özlemiyle.
Bir de zayıf olmanın getireceği yararlar şeklinde bir liste hazırlayacağım.
Arkası yarın :)

9 comments:

Kertenkele said...

Ben de aynı listeyi 2 sene önce hazırlamıştım ve aynen seninki gibiydi:) Çok hoşuma gitti:) Çoğu maddeler aynıydı.
Bacak bacak üstüne atamamamk vardı bende hatırladığım.

limonagaci said...

hello talis,
mail adresin varmı benimkisi limon-agaci@hotmail.com
bu adrese mail atsanaaaa pls
--------

ikincisi
ikinci bölümde yazmıssın ya kiloların iyi yanlarını onlar iyi yanlar değil bahaneler.
lütfen listeni bir kere daha oku ve hiç kimse için değil kendin için go on :)
---
maili de sana bişi sorucam ondan istedim böle gizemli enteresan triplere girmek değil amacım yanii sadece belki yardımcı oluruz birbirimize fena mı :)

Noni said...

Talisman bence kısa maddelerle kendine bir liste hazırlamalısın ve bunu buzdolabına, bilgisayarına vs.. gün içersinde görebileceğin yere yapıştırmalısın, belki bu küçük hatırlatmalar seni diyet konusunda daha kamçılar ve diyeti bozmak istediğin zamanlarda caydırıcı olabilirler...

Anonymous said...

Ben çok merak ettim şimdi kg kaç diye??Abartıyor musun acaba diye soruyorum hani bazen 50 kg da 60 gibi gelir diye şeyy ettim...

Talisman said...

Guffy,
:) Valla nasıl unuttum bacak bacak üste atma olayını, ben ilk kez yapamadığımı farkettiğimde ciddi biçimde dumur olmuştum, yuhh demiştim. Sonra alıştım ama hep acı verici birşey oldu bu. Bir de şeyiunutmuşum, arkadaşlarla alışverişe çıkılamaz çünkü girilebilecek mağazalar ortak değildir. Kendi başına kukumav kuşu gibi dolaşırsın. Ay ne acıdım kendime be, titreyip kendime döneyim :))
Limoniş,
Tabii ki sana mail atarım canım, evet bu arada onlar bahaneler biliyom ama gereğini yapamıyom bi türlü off off..
Nonicim,
Ben de bunu düşündüm bu listenin çıktısını aldım arada okuyom.. Bi kendime geiyorum :) Bu arada sana uzun süre post bırakamadım, bu beta olayı sinir oluyo..
Dchic can,
Kilom 102-105 civarı yani abartmıyorum. Baya bildiğimiz obez seviyesinde..Sağlık açısından çok korkuyorum :(( Hangi doktora gitsem zayıfla diyor. Olduuu diyorum ben de, bu benim hiç aklıma gelmemişti :))

Sevgiler arkadaşlarım..

loungetime said...

Evet evet bunların bazılarını zaman zaman bende çoook derinden hissediyorum. Kendini seven her insanın bunları düşünerek yenilmemesi lazım

Kertenkele said...

Bir de alışverişe çıktığında, nedense (?) hep çanta, toka, küpe ve market alışverişi ile eve dönersin. Artık bilmem artık nedense:)

Talisman said...

Guffy, Allahtan onların bedeni yok yanlız :)) Ya bir de olsaydı, 36 beden çantaya girmeye çalışıyoruz filan :))
Bu arada sağol İlkayn cım, yorumun için..

Anonymous said...

Hay Allah üzüldüm bak şimdi yapabileceğimiz bişi varsa seve seve...