Tuesday, April 17, 2007

GÜZELDİK


Ankara' yı pek sevmem ben. Orda okudum, hatta hayatımın en güzel 4 senesini belki orda yaşadım. Bu anlamda nankör diyebilirsiniz bana ama bu 4 yılda Ankara sınırları içinde olmama rağmen kampüsten çok az çıktım, kampüsümü seviyordum ben yani. Ama hayatımın en güzel, en duygulu ve anlamlı günlerinden birini de Ankara' da geçirdim.

14 Nisan Mitinginden bahsediyorum tabii ki. "Orda olmalıydın" denir ya, o ortamı anlatmak için de orda olmalıydınız diyorum. Değişik parti, yaş, sosyal sınıftan olan insanların nasıl birleşip tek bir organizmayı oluşturduğunu görmeliydiniz. Gerçekten kalabalık canlı gibiydi, akan ilerleyen, nefes alan bir canlı. Ben kendimi içinde bir alyuvar, bir akyuvar gibi hissettim. Gerçi akyuvar nasıl hisseder hiç bilmiyorum ama benim içim hayranlık, sevinç, umut, cesaret ve coşku doluydu. Hayranlık hissim Atatürk' e. Ölümünden bu kadar sene sonra bile insanlarını bir araya böyle toplayabildi, tek yürek haline getirebildi. Liderlik, vizyon sahibi olmak böyle birşey olsa gerek.

Mitinge giderken arkadaşlarım darbecilerin mitingine mi gidiyorsun dediler. İçim buruldu, darbeci filan değilim ben, darbelerin bu ülkenin başına gelen en kötü şeyler olduğunu düşünüyorum fakat ne yapsaydım? Otursa mıydım kıçımın üstüne, tam benim gibi düşünen ve söyleyen insanlar çıksın diye beklese miydim? Asıl orda olmam gerekiyordu ki, bu harekete darbecilerin değil (darbeci de nasıl bir kelimedir yahuu) ülkesini seven ve geriye gitmesini istemeyen insanların katıldığını göstereyim. Kime göstereyim? Kendime yahu en azından. Ve daha sonra görmek istemeyenlere hala pervasızca kabadayı ağzıyla konuşanlara.

Son bir çuvaldız var kendime ve benim gibi düşünenlere batırmak istediğim: Daha aktif olmalıyız. Daha aktif ve daha çalışkan. Aktif olamadığımız için harekete geçmediğimiz için gerek oluyor bu mitinglere.

14 Nisan bir başlangıç olsun artık sesimizi çıkaralım, sesimizi kendi silahımızla, demokrasi ile kesmeye çalışmalarına izin vermeyelim. Çoğunluk pasif diye azınlık çoğunluğa hükmetmesin.

4 comments:

ercumentis said...

Çok haklısın.Çok pasif davranıyoruz.Nasılsa bir şey olmaz diye diye bugünlere geldik.Tüm devlet kurumları örümcek kafalı insanlarla doldu sayemizde.

deriella said...

su gibi yazmışsın yine talismancım,her satırını "evet, evet!" diyerek okudum. kesinlikle katılıyorum efendice oturdukça yok sayılıyoruz. mülkiye,devlet kurumları, üniversitler,öğrenci yurtları,varoşlar vs. her koldan çalışıyorlar çarpık zihniyetlerini yaymak için. dinden besleniyorlardı sözüm ona maliye bakanı başta olmak üzere tamamen bu dünya için çalışıyorlar,beyefendinin çocuklarındaki para hırsına girmiyorum bile,poligami meraklısı,arap şeyhi zevkine sahip gördüğüm en kötü özellikleri bir potada eritmiş bir zihniyet.fakir öğrencilere sahip çıkıyor görünerek,oyu bakliyata cevirecek acizlik ve bilinçsizliktekileri kullarak gündelik çözümlere muhtaç insanları sömürüyorlar. sırf cebecide 500 ısıkevi varmış biliomusun. ohaaa dedim. kısacası çok planlı programlı gidiyorlar..

limonagaci said...

evet evet bizim yüzümüzden böyle oldu. şahsen benim bazı suçlarım var yani.
düşünemedik, ihtimal veremedik. bugün nerelere vardılar, ne kadar kuvvetlendiler farkedince... neyse ki ayıldık.

Burcu said...

talisciğim zaten ne oluyorsa :darbecilerin mitingine mi gideceksin? yok efendim : bilmemne yapan adamın partisine oy mu vereceksin? vs şeklinde konuşan insanların mantıksızlığından oluyor. yahu adam darbeci dahi olsa( -ki olduğuna dair kimin yazdığı bile kesin olmayan,uyduruk bi fotokopi kağıdından başka kanıt yok ) miting '' Cumhuriyet Mitingi''ydi.ya da ne bileyim parti içinde aynısını düşnürüm kişiler gidici oluşumlar fikirler kalıcıdır bi adam gider diğeri gelir.sen ideallerine fikirlerine sahip çıkacaksın.dolayısyla daha reel düşünmek gerekiyor. kestirip atmamak derinlemesine bi düşünmek gerekiyor.
sen gitmeseydin,ben gitmeseydim,bilmemnerdeki çiftçi amcayla,köyümün teyzesi,şehrimin öğretmeni gelmeseydi ve mitingde sadece 1000 kişi toplansaydı buna sevinmemiz mi gerekiyordu? sanırım bu tarz insanların anlayamadıkları veya anlamak istemedikleri de bu.
kusura bakma bu mevzuda cidden doluyum taliscim uzuncana yazmış oldum.iyi ki ordaydın !
öpüyorum