Wednesday, July 04, 2007

Beni Asla Bırakma


Kitap dünyasıyla hafif marazlı bir tutku ilişkim olduğunu çıtlatmıştım. Bu tutkulu ilişkide beni en çok mutlu eden hallerden biri de kimse tavsiye etmeden, hakkında bir satır dahi okumadan, kitapçıda görüp beğenerek aldığım yeni (benim için yeni) bir yazarın kitabının çok güzel çıkmasıdır. Allahım nasıl sevinirim nasıl gururlanırım. Sanki o yazarı elinden tutup ben yazar yapmışım kadar hoşuma gider. Kendim keşfettim ya.. Çok mühim benim için.:) Geçen Cumartesi yine böyle bir yazar keşfettim. Şimdi tüm kitaplarını okumayı planlıyorum.

Yazarımızın adı: Kazuo İshiguro.. Kitabın adı ise "Beni Asla Bırakma"- (Never Let me Go)Önce kitabı ve alınış serüvenini aktarayım. Kadıköy' de Çiya dan çıkmış, (Çiya da ne biçim yerdir yaa, oburların masal diyarı) aylak aylak gezerken Alkım' a gelmiş buldum kendimi, girip biraz da bıkkınlıkla dolaştım, çünkü bence yeni ve güzel kitap çıkma oranı azaldı. Belki diyordum eskilerden birşey düşürürüm. Ama onun yerine sevgili çekiklerimden birinin yazdığı bu romanı buldum. Başta çok dikkatimi çekmedi ama arkasını okuyunca bir de içinden bir kaç cümle okuyunca tamamdır dedim, bu iyi gibi. Hiç de mahçup etmedi beni kitap. Sağolsun :)

Konusu şöyle: Hailsham adında bir yatılı okul var, şehirden uzakta ormanda izole bir şekilde öğrenciler ve gözetmenleri yaşıyorlar. Sanat dersine özel bir önem veriliyor. Öğrencilerin yaratıcılıklarını gösteren her iş ilgi çekiyor. Bu öğrenciler buraya nerden ve nasıl gelmiş, amaç ne, neden böylesi izole bir yerde kurulmuş bu okul bilmiyoruz. Anlatıcı okulda okumuş olan kız öğrencilerden biri. Şu anda 31 yaşında ve geçmişi hatırlıyor. Kitap ilmik ilmik örülmüş gibi. Öyle bir kurgusu var ki, yavaş yavaş okulu saran perde kalkıyor, bazen anlatıcıdan önce anlaşılıyor anlatılacak şey, bazen birşey çok şaşırtıyor. Ama gerilim veya merak duygusundan beslenen bir kitap ta değil. Daha çok insan ilişkileri ile ilgili dile dökülmeyen bazı noktalara değinmesinden hoşlandım ben. Bir de kitabın arkasında da yazan kaderini kabullenme duygusu. Dehşet veriyor bu bazen. Ama asla kitabın içindeki sırrı söylemem. Onun yavaş yavaş ortaya çıkışı güzel bir deneyim çünkü..

Yazara gelince Japon kökenli İngiliz yazar. Yani meraklısı rahatlıkla orjinalini tercih edebilir, Japonca dan çevrilmiyor adam direk İngilizce yazıyor.Ha bir de kurgusu yüzünden sanırım filmleştirilmeye çok uygun bir kitap, sonra araştırınca gördüm de adamın 3 romanı film olmuş zaten. Hatta biri çok ünlü. "Remains of the day" - Günden Kalanlar.(http://www.imdb.com/title/tt0107943/)

Bu amcamızı okuyunuz okutturunuz derim ve kendi başınıza keşfetme zevkinizi elinizden aldığım için özür dilerim. :)

11 comments:

karmançorman said...

talis,bu kitabı bulacağımdır,alacağımdır ve de okuyacağımdır.sanki beni de saracak gibime geliyor..bi de sana bişi sorucam : zaman yolcusunun karısı die bi kitap var okudun mu? okumadıysan lütfen okuuuuu..çok güseeeeeeeel valla bana teşekkür etcen..ben kendi kendime D&R da buldum kitabı ama sonradan farkettim ki zati çok bilinen bi kitapmış :) olsun bana ne bana ne ben buldum hıh :D

TalismanDiyette said...

Aaa Sashacım, bu hem bilimkurgu hem aşk hikayesiymiş. Var ya tadından yenmez.. Alıcam ilk fırsatta.. Heyooo..

deriella said...

çiya haaa! ben de istiyorum!! çok seviyorum. ama yazın ağır be;)oburun masal diyarı tamlamasına da bittim:) yazar ise listeye bir numaradan giriş yaptı:) keşfediniz paylaşınız lütfen!

limonagaci said...

tamam bende okuyacağım
ama çiya
üff süperdir orası
dri istanbula gel hep beraber gidelim :)

Öykücü said...

Bu kitabı da zaman yolcusunun karısını da alacağım.

Netten kitap indirilen siteler varmış.Önerebileceğiniz güzel bir site var mı?

TalismanDiyette said...

Ayy Deriellacım, Limoncum
Limonun dediği gibi sen İstanbul a gel Deriella da hep beraber Çiya ya gidelim.. Ota, kelodoşa, alaca ya doyalım :)
Öperim..
Öykücü,
Pişman olmayacaksın söz :) Netten kitap indirmek için site bilmiyorum ama bilsem de pek e-book okuyamam herhalde.. Kitaba dokunmayı sevenlerdenim. Gazete öyle değil ama neti tercih ederim..
Öperim seni :)

ekmekcikiz said...

Sevgili Talisman,
Bu sözünü ettiğin kitabı bilmiyordum. Ben ilk 1992 de "Uzak Tepeler"i okumuşum, daha sonra da "Günden Kalanlar"ı. Çok sevmiştim. Senin kitabı da bulup almalı, o vakit.

TalismanDiyette said...

Ekmekçi kıız hoşgeldiniiz,
Demek diğer kitaplarından okudunuz ne güzel, bu zaten yeni bir kitap o yüzden haberiniz yoktur. Ben de tüm kitaplarını alıp okumayı düşünüyorum.
Sevgiler :)

Dj-MeRT said...

ben şuan okuyorum kitabın 100 uncu sayfasına geldim. kasetteki sırrı bulmaya çalışıyorum :)) umarım çözerim. bu arada oyle bi şarkıcı ve beni asla bırakma diye bi parça varmı onu da araştırmaya başladm bile :)
iletişim pscopat@hotmail.com

Dj-MeRT said...

ayrıca sonunu çok merak ediyorum yolda otobuste her yerde okuyorum yavaş yavaş sır perdelerini aralaya aralaya çok zevkli ve çok hoşuma giidyhor..

TalismanDiyette said...

Merhaba Mert,
Beni çok mutlu ettin çünkü bu kitaba bayılıyorum ve etrafımda hiç okuyan olmadığı için konuşmak için dilim şişiyor resmen. :) Ya öyle bir şarkı cidden varsa ve bulursan var yaa, uff deliririm ben :))
Çok pis sürükleyici ama di mi? Ben de her yere götürüyordum, "yok artık" "yok artık" nidalarıyla okuyordum, ayy heyecanlandım. Nerelerdesin şimdi neler oluyor?
Sana mail yazcaktım ama lanet olası işten yazılmıyor gmail açılmıyor.. :(